Etiketter

onsdag 4 juni 2014

PMI Matte ÅK9

Plus: Jag tycker att mattelektionerna i nian varit effektiva och jag har själv arbetat hårt och tycker att jag har förbättrats. Jag tycker det är positivt att vi är indelade i grupper så att alla kan arbeta på sin egen nivå. Jag tror även att det leder till att eleverna får mer hjälp av läraren, om alla är på ungefär samma nivå. Det var bra att vi under terminen kunde bedömas på andra tillfällen än bara nationella proven, till exempel genom prov och andra läxor. Till nationella proven kände jag att jag kunde behärska flera moment och jag kände igen uppgifterna, alltså tycker jag tempot vi haft i vår grupp har varit bra.

Minus: Ibland tycker jag att lektionerna kan bli stökiga och det är svårt att få arbetsro, framförallt när vi har vikarie. Oftast får man inget gjort på de lektionerna vilket är negativt. 

Intressant: Jag tycker själv att min egen koncentrationsförmåga och effektivitet har förbättras mycket under nian jämfört med åttan, vilket har lett till att mina prestationer förbättrats. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar