Etiketter

måndag 11 juni 2012

Topp 3 labbrapporter

1. Andning och puls 
2. Värma H2O
3. Ljusets reflektion (den ompublicerade)

Klicka på rapporterna för att komma till dom.

Jag tycker att mina topp 3 labbrapporter är Andning och puls, Värma H2O och Ljusets reflexion. Anledningen till det är att jag har jobbat väldigt noggrant med dom och jag har med bilder och diagram i rapporterna vilket gör det roligt att läsa. I alla tre rapporterna har jag jobbat noggrant med slutsatsen och fått ihop bra saker som jag varit nöjd med, och det är slutsatsen som jag oftast får jobba lite extra med. Jag är också nöjd för jag har skrivit mina rapporter utförligt och noggrant. Jag har också lärt mig att använda programmet Numbers och blivit mer säker på det under tiden jag har skrivit mina lapprapporter, och på labbrapporterna Andning och puls och Värma H2O kan man också se det då jag gjort diagram. Jag har märkt att ju tidigare jag börjar med att skriva labbrapport, desto bättre, för då kommer man ihåg mer om när man gjorde labben, så det ska jag tänka på, att börja tidigt. Jag ska också tänka på att alltid be någon läsa igenom mina rapporter innan jag publicerar de för att vara säker på att man verkligen förstår det jag skriver och har gjort. Sedan ska jag försöka lägga ner mycket tid på rapporterna så att jag ska kunna läsa igenom de och tänka om det finns något mer att skriva eller ändra och få de så bra som möjligt. 


1 kommentar: