Etiketter

fredag 7 september 2012

Träningsdagbok

I tisdags var jag på fotbollsträning. Den träningen var väldigt mycket konditionsinriktad tycker jag. Vi värmde upp ordentligt och hade även nerjoggning mot slutet som vi sedan stretchade efter. Under träningen hade vi lite olika pass- och pressövningar för att då träna bollkontroll men också konditionsstafetter, och i slutet hade vi lite smålagsspel en stund. Träningen var hår och jobbig men också väldigt kul och jag upplevde den som en bra träning för att vi fick jobba hårt och mycket vilket är bra. Och stretchaningen var bra då vi töjde ut musklerna.

Igår hade vi också träning. Den blev inte lika effektiv i och med att A-laget hade match, men det fanns en lite mindre plan som vi kunde träna på. Denna träningen var inte lika effektiv som i tisdags, men vi började med att värma upp på sättet vi gör på matcher, dvs att man står i två led och springer mellan vars två koner samtidigt som vi gör olika övningar. Sedan hade körde vi en passningsövning och tillslut så hade vi en övning där man var i smålag och skulle försöka passa bollen i ytan. Efter det gick vi in till hallen och hade de sista 30-40 minuterna taktiksnack, då vi har match både idag och på söndag. Jag tycker denna träningen också var bra, inte lika mycket konditionsinriktad och lika hård, men taktiksnacket i slutet var bra och lärorik.

Ett inlägg om matchen kommer antagligen upp på söndag, efter matchen vi har då också, då jag kommer skriva om de två matcherna denna vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar