Etiketter

tisdag 11 september 2012

Träningsdagbok

I söndags och fredags så spelade jag match. Jag tänkte skriva om mina matcher denna gången, men kommer nog inte göra det flera gånger, med tanke på att matcherna oftast ser ut på samma vis, ungefär. Men jag skriver om det denna gången, för man tränar ju ändå också på matcher. Somsagt spelade jag match i fredags och söndags, och det gick bra båda gångerna. Jag upplever det som att jag fick kämpa mer på matchen i fredags då det var ett lag vi mötte som var ungefär lika bra som oss. Bollen var då mycket både i anfallet där jag spelar och på mittfältet, och man fick springa mycket. Jag kämpade hårt och blev väldigt trött. I söndags kämpade jag också hårt, men det var lite lättare då vi var lite bättre och vi kunde "ta det lugnt" på planen, och då menar jag att när backlinjen hade bollen hastade de inte sig och sköt upp den till anfallet direkt så att vi skulle springa, utan de rullade bollen mellan sig. Vi körde ändå med ett bra tempo och hög press och jag tycker det blev en konditionsträning för mig på båda matcherna. Förra veckan var dock ett undantag, då vi bara brukar ha match en gång i veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar