Etiketter

onsdag 5 december 2012

Mattefilm

Jag tyckte min, Sara och Heddas mattefilm blev bra. Det var en film om area överlag och inte någon speciell figur så det blev rätt så mycket vi skulle få med men jag tyckte vi löste det bra då det t.ex på en figur var en rektangel och en triangel ihop så vi räkna ut det och hela figurens area också.

Jag tyckte det var bra kvalité på filmen och vi hade bra klipp. Filmen var enligt mig tydlig och jag tror att om man inte visste om area innan så lärde man sig något av vår film. Jag tyckte speciellt det var bra i början då vi skrev på pappret och det var coolt.

Nästa gång vi ska göra mattefilm ska jag tänka på att välja ett mer bestämt ämne. När vi valde area var det lite för fritt och det var en aning svårt att komma igång. Jag ska tänka på att filma med en rätt så bra kamera (som denna gången) då det blir roligare att titta på sen. Man ska också jobba effektivt på lektionerna så det blir klart i tid.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar